czwartek, 3 grudnia 2015

246. PIASKOWA GÓRA




WYDAWNICTWO: WAB
DATA WYDANIA: 30 października 2013
LICZBA STRON: 488
ISBN: 9788328008335

AUDIOBOOK



„Piaskowa góra” to książka, która niezwykle mnie zauroczyła. Słuchałam jej w formie audiooboka na ulicy, w autobusie i nie raz miałam dziwny wyraz twarzy a przechodnie bacznie mi się przyglądali. 

To książka o trzech pokoleniach kobiet i ich perypetiach. Rozpoczyna się w latach siedemdziesiątych, kiedy to Jadzia przyjeżdża ze wsi do Wałbrzycha żeby zacząć nowe życie. Opowieść Jadzi przeplata się z teraźniejszymi losami Dominiki – jej bliskiej krewnej.

Jak już nadmieniłam „Piaskowa góra” to cudowna książka. Napisana tak specyficznym językiem, że słuchałam jej z niezwykłą przyjemnością. Autorka ze swadą i ogromnym poczuciem humoru opowiada o życiu w PRL-u. O tym jak ludzie sobie wtedy radzili, jak zdobywali podstawowe produkty żywnościowe, przemysłowe i inne. Jak czerpali z życia pełnymi garściami, jak mimo wszystko byli szczęśliwi i nie robili problemów z niczego. Dzieci potrafiły się bawić patykiem w piasku i cieszyły się z nawet najmniejszego prezentu. Cudny był fragment o tym jak wszystkie kobiety z osiedla szykowały się na spotkanie z aktorami z serialu „Niewolnica Izaura”. Wszystko opisane z dystansem z dość wnikliwym studium psychologicznym bohaterów dopracowanym w każdym szczególe.
Z całego serca polecam tę książkę. Nie potrafię wyrazić słowami tego jakie wrażenie wywołała na mnie ta książka. Nie raz wywołała uśmiech na mojej twarzy, nawet śmiałam się w głos. Czasem zdarzyło się, że się zamyśliłam, otarłam łzę. Bardzo lubię czytać o czasach PRL, dlatego pochłonęłam tę książkę jednym tchem z przyjemnością. 

Za możliwość przeczytania (przesłuchania) książki dziękuję AUDIOTECE



WYDAWNICTWO: Szara Godzina
DATA WYDANIA: 7 października 2014
LICZBA STRON: 240
ISBN: 9788364312281
- See more at: http://uzaleznionaodczytania.blogspot.com/#sthash.jMETcSpj.dpuf
WYDAWNICTWO: Szara Godzina
DATA WYDANIA: 7 października 2014
LICZBA STRON: 240
ISBN: 9788364312281
- See more at: http://uzaleznionaodczytania.blogspot.com/#sthash.jMETcSpj.dpuf
WYDAWNICTWO: Szara Godzina
DATA WYDANIA: 7 października 2014
LICZBA STRON: 240
ISBN: 9788364312281
- See more at: http://uzaleznionaodczytania.blogspot.com/#sthash.jMETcSpj.dpuf

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz