piątek, 3 lipca 2015

OPINIA W DWÓCH ZDANIACH



SZEPTUCHA





WYDAWNICTWO: MG
DATA WYDANIA: 16 kwietnia 2014
LICZBA STRON: 336
ISBN: 9788377791912









 
Książka ta opowiada o dziewczynie, która po śmierci babki przejmuje jej profesję i bawi się w czary. Trochę przesadzone to dla mnie było. Strasznie długo ją czytałam.
Ale dzięki tej książce poznajemy obyczaje kulturę dawnego Podlasia. To powieść o poszukiwaniu miłości i o próbie przyjaźni. O radzeniu sobie w życiu mimo swojej odmienności.
„Szeptucha” nie jest zła, ale lekko mnie znudziła.




LOT NISKO NAD ZIEMIĄ 






WYDAWNICTWO: Zwierciadło
DATA WYDANIA: 16 kwietnia 2014
LICZBA STRON: 336
ISBN: 9788363014834











Piszę krotką opinię, bo tak zmiażdżyła mnie ta książka, że nawet nie wiem za bardzo, co o niej napisać.
Weronika nie wyróżnia się w swoim świecie. Pewnego dnia zakochuje się i wychodzi za mąż. Jednak sielanka nie trwa długo. Mąż Weroniki ginie w wypadku samochodowym a Ona popada w rozpacz i dzieją się z nią dziwne rzeczy. I od tego momentu gubię się, nie bardzo wiem, co jest prawdą a co jest tylko w wyobraźni Weroniki.
Wiem jedno. To książka o depresji, o samotności. O potrzebie pomagania innym, o niskiej samoocenie, ale też o przyjaźni mimo wszystko. Polecam tę książkę, chociaż mnie się ją czytało bardzo trudno i czytałam ją bardzo długo.



 MACIERZYNKI







DATA WYDANIA: 05 luty 2014
ISBN: 9788376067131











Krótka miniatura na temat macierzyństwa. Matka opisuje swoje przemyślenia, troski, wątpliwości. Snuje piękne opowieści o swoim synu, przytacza anegdoty. W tym wszystkim widoczna jest ogromna miłość i oddanie swojemu dziecku.
Książka wydana jest na pięknym papierze, okraszona jest niesamowitymi zdjęciami. 





 POLA






WYDAWNICTWO: Replika
DATA WYDANIA: 11 września 2012
LICZBA STRON: 424
ISBN: 978-83-7674-195-6









 To cudowna i ciepła historia niepozbawiona jednak trudnych momentów. To książka o przemijaniu, o pogodzeniu się ze śmiercią i spokojnym oczekiwaniu na nią. O przyjaźni łączącej pokolenia. O sztuce kompromisu a także o bezstresowym rozwiązywaniu problemów. Ale niestety nie jest w tej książce tak kolorowo. To książka o wielkiej tragedii, o rozstaniach, o wielkiej rozpaczy. O życiu w zakłamaniu, nawet wtedy, gdy rani się najbliższe osoby. „Pola” strasznie mi się podobała. Polecam wszystkim, którzy chcą oderwać się od szarej rzeczywistości i pożyć życiem innych.

1 komentarz:

  1. Fajne takie skrótowe recenzje. Myślę, żeby pisać takie o książkach z biblioteki,ale nie wiem, czy mi się uda zamknąć w kilku zdaniach.

    OdpowiedzUsuń