wtorek, 10 marca 2015

220. MAGDA



WYDAWNICTWO: Marginesy
DATA WYDANIA: 14 stycznia 2015
LICZBA STRON: 144
ISBN: 9788364700644
 
 
 
Od kiedy zobaczyłam tę książkę w zapowiedziach wydawnictwa Marginesy od razu wiedziałam, że muszę ją mieć. I tym razem intuicja mnie nie zawiodła. Książka jest godna uwagi. Nie mogłam się od niej oderwać, przeczytałam ją jednym tchem.
Mamy w niej nakreślony obraz Magdy Goebbels nazywanej pierwszą damą III Rzeszy. Poznajemy ją z punktu widzenia jej matki, najstarszej córki a także jej samej. Magda jawi się nam, jako poukładana, młoda kobieta, której dzieciństwo nie było usłane różami. Matka, która miała wielu kochanków, wczesna młodość spędzona w klasztorze, nieudane pierwsze małżeństwo to tylko przedsmak tego, co ją w życiu czeka.
„Magda” to książka dosyć uboga w formę za to niezwykle bogata w treść. Jest ona o kobiecie, która poszukuje sensu życia przez bardzo długi czas. Na szczęście, a może i nie znajduje go u boku Adolfa Hitlera. Zostaje ona przez niego omamiona, wstępuje do partii, oddana jest sprawie w stu procentach. Drukuje ulotki, udziela się charytatywnie, walczy z ubóstwem. Jej oddanie partii i Hitlerowi graniczy z fanatyzmem.
Bardzo mi się podobała ta książka. Niektóre fakty odbierałam z niedowierzaniem i oburzeniem jednocześnie próbując zrozumieć postępowanie głównej bohaterki. Trzyma w napięciu, złości, a także daje bardzo dużo do myślenia. Polecam tę książkę. Na pewno nie można przejść obok niej obojętnie.  

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości WYDAWNICTWA MARGINESY

 

1 komentarz:

  1. Ja 2 godziny po Tobie zrecenzowałam Magdę:) Podobnie, jak Ty- bardzo pozytywnie odebrałam książkę. Aż sama byłam zdziwiona.

    OdpowiedzUsuń