środa, 18 lipca 2012

41. ARABSKA KREW



WYDAWNICTWO: PRÓSZYŃSKI I SPÓŁKA
DATA WYDANIA: KWIECIEŃ 2012
LICZBA STRON: 768
 ISBN: 978-83-7839-108-1


NOTA WYDAWCY:
" Kontynuacja bestsellerowych powieści Tanyi Valko: „Arabska żona” i „Arabska córka”. Historia miłosna w czasach współczesnej wojny. Autorka opisuje dalsze niezwykłe losy matki i jej córki. Przedstawia szarpane rewolucją kraje arabskie oczami Europejki, która próbuje zaaklimatyzować się w muzułmańskich realiach. Książka ukazuje okropieństwa wojny, pasje i uczucia, a przede wszystkim podłoże psychiczne ludzkich czynów w ekstremalnych sytuacjach. Obnaża okrucieństwo i bezwzględność tyrana wobec cierpienia zwykłych ludzi. Czy Dorota i Marysia po odnalezieniu się po latach w Arabii Saudyjskiej będą już zawsze razem? Czy ich związki są udane i czują się w nich spełnione? Jak zmieni się ich świat? Jak będzie wyglądała Libia po rewolucji? Czy o taki kraj walczyli powstańcy?"


Czytałam dwie poprzednie powieści Tanyi Valko, ale „Arabska krew” moim zdaniem jest najlepsza. Wywarła na mnie ogromne wrażenie, przeżyłam niespotykane emocje. Bywały fragmenty po przeczytaniu których musiałam odłożyć książkę żeby ochłonąć.
„Arabska krew” opowiada dalsze losy Doroty i Marysi, matki i córki, które po wielu latach rozłąki odnalazły się na nowo. Kobiety chcąc wrócić do starych czasów i planują wakacje w Libii gdzie kiedyś mieszkały.
W trakcie ich pobytu w tym kraju wybucha rewolucja, która ma zmusić do ustąpienia Kadafiego. W kraju dzieje się wiele okrutnych rzeczy, Dorota i Marysia znów zostają rozdzielone. Marysia w swej młodzieńczej głupocie popełnia niewybaczalny błąd. Czy kobietom uda się na nowo odnaleźć? Czy uda im się uciec z wojennej zawieruchy? Jaką wielką tajemnicę ukrywa Marysia?
Czytając „Arabską krew” czytelnik przeżyje bardzo dużo silnych emocji, wzruszeń. Nieraz doprowadzony zostanie do wściekłości, do łez i złości. Czytając tę książkę człowiek zastanawia się jak ludzie tej samej narodowości, można rzec bracia mogą zgotować sobie taki los. Zabijali nie tylko wojskowych, ale przede wszystkim cywilów: niewinne kobiety i dzieci. Malutkie dziewczynki były gwałcone przez najemników.
Książkę mimo tych wielu przeżyć czyta się jednym tchem. Bardzo spodoba się czytelnikom lubiącym kulturę arabską, ich zwyczaje i kuchnię.
Ostrzegam osoby wrażliwe, książka wywołuje bardzo silne emocje. Ja nawet teraz dwa tygodnie po przeczytaniu jej przeżywam wszystko na nowo. 

6 komentarzy:

  1. Bardzo chciałabym przeczytać tę książkę. Lubię kiedy powieść targa moimi emocjami...

    OdpowiedzUsuń
  2. książki, które wywołują w czytelniku tak wielkie emocje zasługują na uwagę, ja na pewno przeczytam, chociaż chyba zacznę od Arabskiej żony i Arabskiej córki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. niekoniecznie ciągnie mnie do lektury
    zatem póki co pass

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa pozycja. Swego czasu było o niej głośno. Na pewno przeczytam.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja mam nadzieje na kontynuacje dalszych losow bohaterek bo czuje niedosyt.masz moze jakien info na ten temat? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. ech..przeczytałam wiekszą połowę i mam nadzieje, że wiecej nie bedzie trupów.. bo bałam sie zasnąc bo przeczytaniu o śmierci tylu bohaterów.

    OdpowiedzUsuń